Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L36e49o 87V93l15a33c36h70y38n92s15k17ý 4311914377600

Ano, jsem. Pocit štěstí je stav mysli, formuje se výchovou a poznáváním světa kolem. Stejně jako postoj ke každodenním činnostem, někdo je má za práci, někdo za radost nebo poslání. Dle mého málo souvisí s vlastnictvím, to omezuje. Ale souvisí se svobodou a přístupem k informacím.

+1/0
19.9.2014 16:36

K74a73r11e58l 38F12u91k60s40a 3864590560573

Už Keynes svého času hovořil o paradoxu chudoby uprostřed bohaté společnosti. To je velká výzva se kterou jsme se ještě nevypořádali - tendence je spíše opačná než by měla být. "každý svého štěstí strůjcem" - nezrušíme ad absurdum makroekonomii? ;-)

0/0
18.9.2014 7:33

P20e57t48r 70S91k88á83c16e22l 6384249129

Ano, je zde růst pro růst. Ale kam? Přitom o štěstí platí něco jiného, tohle:

  "Skutečnáradost ze života spočívá v tom, že se necháš strávit záměrem, který

sám považuješ za velký. Pak jsi přírodní silou a ne uzlíčkembolístek a nemocí,

 který si stěžuje, žesvět se nesnaží učinit Tě šťastným." >George Bernard Shaw.

0/0
17.9.2014 23:38

V27i53t 25O51t20a57h69a58l 5915130669464

Víte, souhlasím s Vámi, jen malou poznámku. 

Nikdy není tak dobře, aby nemohlo být ještě lépe.  Pokud na tuto ideu rezignujete, pokud se dostanete do fáze, kdy jste bezvýhradně štastný, přestáváte se posouvat dále ku předu. Dokud může být ještě lépe a vy pro to něco děláte, máte hnací motor smerem kupředu.

+3/0
17.9.2014 21:35

V22o90j97t47ě95c42h 74M46i75š24á79k 6821574680591

Je ovšem otázka, zda se douha po růstu (nebo po tom, aby bylo ještě lépe) poněkud nezfetišizovala. Ale to je téma na hodně dlouho diskuzi, uznávám :-)

+1/0
17.9.2014 22:15

V98o48j75t67ě61c72h 43M35i83š47á45k 6871754120851

*touha

0/0
17.9.2014 22:16
Foto

V97a27n54d80y 33V79á96v85r68o25v94á 6491656509381

Jsem šťastná :)

+3/0
17.9.2014 20:11

V44o68j62t88ě20c59h 53M36i98š84á48k 6571714620571

R^

+1/0
17.9.2014 21:09
Foto

V96l85a70d73i37m80í64r 12T86. 36G28o50t89t97w45a76l92d 9693420196102

Karma.

Jestli ono to třeba není tím, že štěstí nespočívá v okolí, ale v osobní schopnosti "bejt šťastnej". Kdo to umí, ten šťastný je, a kdo neumí, ten vykřikuje.

Ale třeba se pletu...

+8/0
17.9.2014 19:56

K29a22r22e75l 48F73u27k81s48a 3414490230163

tak si to otestujte na hypotetických příkladech z reality, zejména tedy těch, které by mohly to tvrzení popřít. Navrhuji rok 10.000 p.n.l., dále jako otrok v Římě, člověk při velké hospodářské krizi, žid v roce 1944 v Osvětimi. Pak uvidíme jestli: Je štěstí jednotlivce odvislé od celkové situace.? Pokud odpovíme, že ano, tak budeme k posuzování možnosti štěstí velmi pravděpodobně přistupovat jinak ;-)

0/0
18.9.2014 12:50
Foto

V67l97a63d94i76m10í63r 13T59. 11G82o41t12t45w10a48l70d 9633120296482

Neexistuje způsob, jak se vrátit v čase, a neexistuje žádný cejchovaný tester, jímž by bylo možno měřit úroveň pocitu štěstí v kebuli testovaného jednotlivce. Proto Váš požadavek na testování nepokládám za příliš smysluplný. Štěstí je holt vnitřním pocitem, a protože do cizích hlav nevidíme, nemůžeme o druhých rozhodovat, zda a nakolik jsou šťastni. Tudíž se v otázce, kdo je či není šťasten, můžeme akorát tak spolehnout na to, co nám o tom poví sám. 

V případě jedinců z dob před dvanácti tisíciletími se to tedy už nejspíš nedozvíme (jakkoli jsem přesvědčen, že i oni uměli být šťastni). Ovšem o tom, že v roce 1944 mohl pociťovat štěstí i Žid v Osvětimi, víme třeba od Arnošta Lustiga, ba i ze starověkého Říma naštěstí záznamy máme, a tak známe názor Epiktétův, že věci vnější, majetek, zdraví či pocty, na štěstí žádný vliv nemají, protože štěstí spočívá ve schopnosti jednotlivce být šťasten (Enchiridion, 1.1) . A protože Epiktétos býval shodou okolností právě otrokem v Římě, třeba by fakt stálo za úvahu, jestli byste k posuzování toho, kdo může či nemůže být šťastný, nechtěl zkusit začít přistupovat jinak. 

;o)

+1/0
18.9.2014 15:23

K96a66r57e60l 61F42u90k84s14a 3864850110753

Hmm hezký. Já to shrnu do čitelné podoby. Vy jste tvrdil, že štěstí nezáleží na okolí, jen na jedinci. Já si myslím, že záleží jak na okolí, tak na jedinci. Poskytnul jsem příklady, ze kterých jedinec s minimální empatií (máte pravdu do hlav nevidíme, ale zase všichni nemáme Aspergera ne?) může usoudit, jak tomu asi bude... A abych tu logiku dotáhl do formální správnosti, tak bych ještě dodal, že společnost a chování jedince jsou faktory. Tudíž duchovně silný v koncentráku se mohl cítit lépe než jiný ve svobodné společnosti, to nelze vyloučit a bylo tomu tak u někoho určitě. Většinový trend je ale dle mého názoru opačný a vystihuje sílu jednotlivých faktorů...

0/0
18.9.2014 16:37
Foto

V91l77a77d39i74m65í18r 45T25. 61G21o91t17t70w80a81l98d 9693840216862

Myslím, že klesat k demagogii, uchylovat se v argumentačním deficitu k osočování ad hominem, třeba, že kdo si myslí něco jiného, trpí nedostatkem krásy, inteligence či empatie, to je podle mého pod naši úroveň. Nemohu ostatně ani vyloučit, že ten rozpor mezi našimi názory vyplývá jen z odlišného pojmového rejstříku, a že třeba pod pojmem štěstí vnímáte něco jiného než já, a takový přístup ani postoj Vám ostatně určitě brát nebudu. Zatímco mně budou i nadále bližší třeba Arnošt Lustig či Epiktétos, a proto zůstanu přesvědčen, že štěstí nespočívá v materiálním vlastnictví ani nezaslouženém úspěchu, ale ve schopnostech. Že šťastný může být jen ten, kdo to umí, a kdo neumí, nebude šťastný ani "v křišťálovým zámku na zlatý hoře". A hádat se kvůli tomu (naštěstí!) nemusíme, vždyť za štěstí pokládám i to, že každej jsme jinej. 

Ale těší mne,

0/0
18.9.2014 17:04

K28a11r96e46l 26F48u31k22s74a 3964950540113

Asi jo, asi se pojmově neshodneme. :-P Btw. rozdáte celou vždy celý svůj výdělek? :-) A když už si tak filosofujete, tak dávejte bacha na rozpory "kdo neumí, nebude šťastný ani "v křišťálovým zámku na zlatý hoře"" vs. "Štěstí je holt vnitřním pocitem, a protože do cizích hlav nevidíme, nemůžeme o druhých rozhodovat, zda a nakolik jsou šťastni." ;-) i filosof by měl být konzistentní

0/0
18.9.2014 17:24
Foto

V68l18a70d91i34m37í63r 40T60. 50G95o49t68t35w29a13l32d 9863260256642

I v tomhle svém názoru jsem podle mého zcela konzistentní, ač nejsem filosof ani se za filosofa nevydávám. Jen se snažím uvažovat věcně a logicky a poněkud k tomu přivést i Vás. Všimněte si prosím, že nejsa tak sebejistým jako Vy (což Vám ani v nejmenším nezávidím), své dojmy narozdíl od Vás neuvádím jako kategorická tvrzení. Pročež ani to o křišťálovém zámku jsem netvrdil, ale naopak, výslovně jsem uvedl, že jsem o tom přesvědčen. (A abych Vás mohl i nadále vnímat jako partnera pro diskusi, budu předpokládat, že to jste v té své údajné "citaci" vynechal jen proto, že jste si můj příspěvek pořádně nepřečetl, a ne, že byste mé vyjádření chtěl demagogicky překrucovat úmyslně).

A uvědomte si prosím, že pokud schopnost cítit se šťasten podle mého (a shodou okolností i podle římského otroka a podle Žida z Osvětimi) nezávisí na vnějších okolnostech, pak štěstí není přímým důsledkem bohatství (zdraví či poct), ale úplně stejně logicky z toho přece vyplývá, že štěstí není ani přímým důsledkem chudoby (choroby nebo zneuznání). Váš dotaz, co dělám se svými penězi, mi tudíž připadá nejen nepříliš slušný, ale navíc i bezpředmětný. Nestal bych se určitě ani o mrť šťastnějším jen tím, že bych rozdal veškerý svůj majetek, ale ani tím, že byste mi Vy veškerý svůj majetek věnoval. Už je Vám to trochu jasnější?

0/0
18.9.2014 19:02

J14a59n 76R42á37ž 1489683244120

ad p. Fuksa: 

Být šťastný je relativní a ryze individuální pojem, který se váže s velké většiny pouze k okamžiku, kdy tento pocit vnímáme. A po tom, co mi utkvělo navždy v paměti vyprávění jedné ženy, která přežila Treblinku, se přikláním k tvrzení p. Gottwalda, že zážitek štěstí nezáleží ani tak na okolí, ale ve schopnosti  si pocit štěstí prožít. Ta paní mi vyprávěla, že tak ohromující pocit štěstí jako když  v lágru ulovila krysu, kterou nevím jak upekla, či uvařila,  a po měsících pocítila chuť  teplého masa, pak už nikdy v životě nezažila.

P.S. Když někdo tvrdí, že je permanentně šťastný, nepůsobí jeho tvrzení věrohodně!

+1/0
21.9.2014 14:00
Foto

V85l23a95d61i69m22í72r 38T76. 60G83o33t87t49w55a50l76d 9783940926712

Myslím, že permanentně šťastný být jedinec může. Akorát si to nejspíš sám ani takhle nepojmenuje, když se tak šťastně usmívá ve své polstrované kóji...

0/0
21.9.2014 20:27

D73u18š37a85n 14M13a20s25á91r 3981241702465

V principu pravda, na první pohled, nechci Vám brát iuze, takto píší lidé s menším množstvím informací, věci jsou trochu složitější.

+1/−1
17.9.2014 17:20

L47a19d35i72s72l59a90v 59J58í49l63e80k 9802709372851

Taky si myslím, že materiálně jsme všichni zabezpečeni. I invalidé lidé z různých důvodů nepracující dostávají na základní potřeby různé příspěvky. Určitou část lidí štve, že soused má lepší auto nebo že kamarádka má manžela, zatímco ona je rozvedená.

Existuje však určité procento, možná i dost velké, lidí, kteří mají skutečně důvody ke chmurám. Například: syn či manžel propadl drogám či je závislý na automatech a řada podobných případů. Polovina našich dětí trpí tím, že nemají úplnou rodinu. Statistika ukazuje, že těchto případů bylo dříve méně.

Nedotkl jsem se otázky, kdo za to může. Házím ji jako puk při buly mezi hráče či čtenáře.

+4/0
17.9.2014 17:13

J86i71ř89í 28H19ř23e49b86a34č82k17a 1682272615683

Vojto jednou si budeš na sebe vydělávat sám. Pokud se staráš jen sám o sebe tak máš pouze zodpovědnost jen sám za sebe. Jednou budeš-li mít štěstí, tak budeš mít svou vlastní rodinu o kterou se budeš starat. Pak už nemáš jen odpovědnost sám za sebe, ale i za svou rodinu. Přeju ti aby tě tvá bezstarostnost a pohoda, kterou dnes překypuješ nepřešla. A pak možná procitneš a pochopíš.;-)

+5/−2
17.9.2014 16:46

V83o19j26t13ě18c41h 50M15i32š43á80k 6241594870311

Děkuji za hezké přání :-)

+1/0
17.9.2014 16:54
Foto

I33v32a49n86a 15D22i51a80n27o38v94á 8848840489753

A nůžky se rozevírají...

+2/−2
17.9.2014 16:03

V82o89j40t86ě94c95h 71M54i33š77á54k 6311834940751

To už říkal Marx před více, než sto lety. Možná to s těmi nůžkami nebude tak horké :-)

+2/0
17.9.2014 16:19
Foto

I42v35a37n45a 61D83i45a77n73o62v70á 8678450859793

kdo ví...:-)

0/−2
17.9.2014 20:53

P45e64t29r 83S67k97á33c28e10l 6364369609

Podle čeho tak soudíte? Stačí se projít "satelitním" městečkem u většího města a potom kolem hromadné ubytovny. Nejsem závistivý, ale nepoctivým způsobem nabytý majetek by měl být odebrán. V tom stát selhává...

0/0
17.9.2014 23:41

M93i63l37a66n 30S95t31e61h62l59í57k 7120249983541

Vy abyste tady nepřispěchala se svým "sociálnem". Rv:-/

+1/0
18.9.2014 13:14

P61e23t41e34r 14Z18a47m97f18i65r 5637213182445

Ceska blba nalada. Kdyz mluvim s nekym v Cesku jenom si narika a to jsou lidi co maji byznysy a jezdi si na dovolenou kam chteji.

+6/0
17.9.2014 15:57
Foto

V19l45a35d56i84m82í20r 35T13. 46G48o63t27t82w15a71l81d 9523970786652

Jestli by nebylo načase uvažovat o obměně v okruhu známých v Česku. ;o)

0/0
18.9.2014 19:33

J85a93n 12R56á85ž 1259393574630

;-DR^

0/0
21.9.2014 14:02

J41a20r53d28a 57C48h66o88v52a68n78e13c 6151305663689

Sytý hladovému nevěří.

+1/−1
17.9.2014 15:23





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.